måndag, juni 26, 2006

Såg Portugal mot Holland igår. Av en ren slump faktiskt, sen sverige åkte ut så har min lust att se fotboll minskat markant. Men av nån anledning satt jag kvar och tittade.

Och det är jag glad för, för det var nog den roligaste/intressantaste matchen jag har sett hittentills under hela VM.

I början (första halvlek) så hade jag ingen direkt favorit, dvs, det kvittade vem som vann. Både portugal och holland spelar bra fotboll, även om hollands spelstil påminner lite mycket om den svenska (vilket i min bok är en negativ sak). Portugiserna är några satar till att spela snabbt och exakt, så det var en fröjd att se deras 1-0 mål.

Andra halvlek däremot, bjöd inte på så mycket fotboll, mest en massa slagsmål, gula/röda kort samt skådespeleri. Båda lagen var duktiga på detta, men holland hade en mycket sämre attityd och efter ett tag så satt man och hejade på portugal.

Så det var inte utan att man blev glad när de slog ut holländarna. För den stilen som holland hade, kombinerat med den kortglade men något skygglappsförsedde domaren gjorde att man hade noll och nix sympati för holland när slutsignalen blåstes och de låg där och grät.

Heja Portugal!!!

Inga kommentarer: