I förra veckan fick jag ett samtal från bredbands....er...Telenor som ville sälja lite nya tjänster till mig.
Samtalet gick såhär (ungefär):
- Som du vet så har Bredbandsbolaget och Telenor gått samman.
- Ja, det såg jag i utskicket med mitt lösenord från er.
- Uhm, hehe, ja, det var lite galet...
- Och nu vill du erbjuda mig Voice-over-IP och mobiltelefoni?
- Just det ja, vi...
- Nejtack, jag har mobil via jobbet och du ringer mig just nu på mitt VoIP nummer.
- Jaha, men då kanske jag kan få ta bort din abonnemangskostnad?
- Jag har redan "sällanringaren" abonnemanget och betalar 0:-/mån
- Jaha det...
(dags att ge killen en chans att ge mig något jag vill ha)
- Men om du vill kan du få ta bort avgiften för nummerpresentation
- Det kan du själv ta bort genom att stänga av tjänsten.
- Nej, jag vill alltså ha kvar tjänsten men inte betala 15:-/mån för det
- Jaha, nä, det går inte.
- Oki, tack för att du ringde
- Err, hejdå.
Älskar den totala koll som BBB har på läget. Detta är långt ifrån första gången som de ringer och erbjuder mig den tjänst jag har. Eller försöker få det att låta som om jag skall få ett exklusivt ebjudande, tex TV via nätverk (vilket jag kollade upp medans de pladdrade på och såg att det gällde alla).
Suck, om bara NIX gällde för oss som redan är kund. Nåja, man kan inte få allt här i världen ;-)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar