tisdag, oktober 09, 2007

Payback is a bitch!


Äntligen har rättvisa skippats!

I dag fick jag ordning på min VoIP server så att jag kan omdirigera samtal av viss, hur skall jag uttrycka det, viss natur(?) för specialbehandling.

Vilka samtal då undrar du? Jo, dessa envisa telefonförsäljare som vill sälja antingen

  1. BBB's IP telefoni
    vilket jag redan hade, tills jag bytte
  2. 1kr IPTV
    Som kostar massor efter 6mån och som inte funkar med HTPC
Irriterande, speciellt eftersom de ringer om tider då man inte är hemma (typ, jobbar). Man kan undra hur de resonerar?
"Mja, får nog ringa på dagen så vi inte stör på kvällen"
Problemet är att om dagen jobbar folk för att betala för tjänsterna vi har, och på kvällen vill vi inte bli störda av dryga säljare som inte gör hemläxan. Innan någon skriker "NIX!" så vill jag bara påpeka att jag var med från början, men att det inte hjälper mot SIFO eller företag som man redan är kund hos.

Nog om det... Vad är det då för specialbehandling jag snackar om? Tja, vad sägs om en dos av bolagen (vars produkt telefonfolket prånglar ut) egen medicin?

Hur många har inte spenderat åtskilliga dagar (totalt sett) i tröttsamma telefonköer, bara för att tillsist bli bortkopplad? Allt för många säger jag!

Vad som sker är att telefonnummer på min blacklist blir mötta av detta följt av en oändlig musikslinga med usel musik. Och tack vare VoIP, så förblir mitt nummer ledigt, trots att någon (stackare? knappast!) ligger och lyssnar, lyckligt ovetande (?) om att jag aldrig kommer att svara.

Nästa steg är att lägga in lite mer ljud som kommer efter ett tag :-) ... Kanske det klassiska "Thank you for your patience" eller varför inte detta? Möjligheterna känns ganska oändliga, allt som saknas är att man spelar in vad som sägs på andra sidan ;-) ... Ett förslag från kollegorna på jobb var att man gjorde en ekomaskin som bara repiterade vad som sas på andra sidan.

Inga kommentarer: