torsdag, maj 29, 2008

Semester

Man märker att man sakta men säkert börjar anpassa sig till livet här i USA.

Låt mig ge dig ett exempel. Vi har just nu ett gäng på besök från sverige kontoret som jobbar med ett amerikanskt projekt. Vi snackade lite med våra kollegor här i USA om att dra till Karl Strauss för lite öl efter jobbet. Dialogen gick ungefär såhär:

Kollega - "So, when are we leaving for Karl Strauss?"
Jag - "Soon, I'm just gonna check if any of the swedish guys wants to join us"
Bisarrt, här sitter jag, som svensk i San Diego och refererar till mina kollegor från sverige som "swedish guys" ... Vad är jag då? :-)

Inte utan att de i usa skrattade när vi berättade vad vi precis hade insett.

Och inte blir det bättre av att både jag och Lars nu pratar om att åka till Sverige på semester över midsommar. Hur ofta säger man såhär, och hur ofta är det så sant som det blir nu?

Inga kommentarer: