tisdag, juli 01, 2008

Felmeddelanden...

Ibland undrar man vad som far igenom huvudet på kodare. Speciellt när det gäller applikationer som måste vara tåliga mot fel.

Jag menar, hur pass bra är det att Internet Explorer hasplar ur sig "Operation Aborted" på min blogg utan att ens ge mig en chans att förstå varför??

Allt man fick som stackars användare, var en glimt av vad som kunde vara, innan IE bestämde sig för att "nähä, det här är nog fel" och så slänger den upp en ruta som säger "Operation aborted" och visar en gullig websida som säger att "Du har nog något fel på din internet förbindelse".

Yes! Jag vet EXAKT vad som är fel .... :-(

Efter en del grävande så visar det sig att det inte alls är linan till internet, eller ens innehållet på min blogg (som definitivt är av varierande kvalitet) som är problemet. Nä, det är en lite kodsnutt som byter ut vissa väl utvalda tecken till smågubbar istället. Tydligen var förfarandet lite fel, så då är det bäst att vi straffar användaren och försöker förvirra han/henne så mycket som möjligt.

*stön*

Nåja, nu är det fixat :-) och världen har än en gång blivit (o)säker.

Inga kommentarer: