söndag, april 13, 2008

En bra helg

Det har varit en riktigt bra helg. Och på vilket bättre sätt att avsluta den än att sitta här i solnedgången och blogga om den.


Allt började på lördag morgon när min iPhone började låta. Först tänkte jag ignorera det då jag trodde det var mitt morgonlarm (så man inte sover bort hela helgen) men inom kort insåg jag att det faktiskt var min ringsignal (note to self, måste byta ringsignal).

Det var min bil handlar (eller som det heter här, Sales Consultant). Han hade goda nyheter, bilen var här, i San Diego. Men den behövde ett antal timmar till för att de skulle få den iordningställd.

Varpå vi passade på att åka till Balboa Park. Tanken var att få lite frisk luft utan att binda upp oss så jag inte kunde hämta min bil. Dessutom, med tanke på vädret så vore det skam att sitta inne och uggla (91f är ca 30c).

Det visade sig snabbt att fler än vi hade kommit på denna brillianta idée. Det formligen kryllade av människor. Efter lite mutter så hittade vi tillsist en parkeringsplats som kunde husera vår Cadillac DTS (även kallad för slagskeppet).

Efter det tog det knappt 30 minuter så ringde min SC och sa att bilen var klar och det var bara för mig att komma och hämta den. Gah! Dålig timing, men det var bara att bita ihop och vandra vidare in i parken, för det väl fanken om man skulle sticka precis när man kommit.

Balboa är mycket stort och rymmer både zoo, golfbana och mycket annat. Just idag hade lyckats timea in ett bröllop så det kom limosin på limosin med människor. Nu vet jag iofs inte om dessa limos hängde ihop med bröllopet men det kändes definitivt inte orimligt.

Här gömmer sig även en japansk pavillion. Det är nämligen så att San Diego har en hel del syster städer, varav en är Yokohama. Ganska sött med lite japansk bonsai och bamburör med vatten. Framförallt avkopplande.

Men tillsist så klarade jag inte av att vänta längre och vi började bege oss tillbaka upp norr, mot bilhandlaren.

Fortsättning följer... men tills dess, håll tillgodo med denna "teaser" :-)

Inga kommentarer: